ملاقات
تیم ما
داشتن تخصص نقطه قوت ما است:
مرکز نور آفرین از اساتید برجسته حوزه اتیسم بهره مند است

فاطمه رضوی
کارشناس ارشد روانشناسی و رتبه اول دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
مدیر و موسس مرکز توانبخشی تخصصی نورآفرین
با ۷ سال سابقه کار بالینی در حوزه کودکان استثنائی
سرپرست آموزشی آموزش و پرورش استثنائی
ارزیاب تخصصی منتخب آموزش و پرورش
متخصص آموزش، بازی درمانی، رفتار درمانی، سنجش و ABA
مادر نوجوان اتیسم
آموزش
درمان
مشاهده شبکه های اجتماعی:

عاطفه حسینزاده
گفتاردرمانگر و فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران
از اعضای برتر بخش پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران
با بیش از ۳سال سابقه ی کار بالینی
حیطه های تخصصی :
اختلالات رشدی
تاخیر گفتار و زبان
اختلالات تلفظی
اتیسم
اختلالات ارتباطی_اجتماعی
اختلالات روانی گفتار (لکنت)
اختلالات صدا بلع
آموزش
درمان
مشاهده شبکه های اجتماعی:

سجاد سیاوش
کارشناس ارشد کاردرمانی از دانشگاه علوم پزشکی ایران
دارای تجربه بالینی از سال ۱۳۹۷
حیطه تخصصی:
یکپارچگی حسی و مهارتهای ادراکی حرکتی کودکان
گرایش فعالیت:
ارزیابی، مشاوره و درمان مشکلات یکپارگی حسی و مهارتهای حرکتی در اختلالات تکاملی کودکان
ارزیابی، مشاوره و درمان اختلالات پردازش حسی در اتیسم
ارزیابی، مشاوره و درمان بیشفعالی
ارزیابی، مشاوره و درمان تاخیر رشدی اختلالات ادراکی و یادگیری
آموزش
درمان
مشاهده شبکه های اجتماعی:
مرکز نورآفرین
کشف کنید که چگونه می توانیم به شما کمک کنیم


تشخیص و ارزیابی
تشخیص و ارزیابی اتیسم میتواند به والدین و مراقبان کمک کند تا سطحی از درک رفتار فرزندشان را فراهم کنند و همچنین استفاده از استراتژیهای مداخله زودهنگام و حمایت از سلامت کودکشان را در آینده ترویج دهد. ADOS یک ارزیابی نیمه ساختاریافته و استاندارد از ارتباطات، تعامل اجتماعی، بازی و رفتارهای محدود و تکراری است که در مرکز نورآفرین برای تشخیص و ارزیابی کودکان اتیسم استفاده می شود. با مشاهده و کدگذاری این رفتارها میتوان اطلاعاتی را به دست آورد که از تشخیص، مداخله، برنامهریزی درمانی و قرارگیری آموزشی خبر میدهد.


مداخلات زودهنگام
هدف از درمان اتیسم باید درمان مجموعه ای از علائم و نیازهای منحصر به فرد کودک شما باشد که اغلب به یک رویکرد درمانی ترکیبی نیاز دارد که چندین نوع مختلف درمان را در خود جای دهد. درمان های رایج اوتیسم شامل رفتار درمانی، گفتار درمانی، درمان مبتنی بر بازی و کاردرمانی است. اما به خاطر داشته باشید که روال مهم است و برنامه باید به گونه ای طراحی شود که بتواند پایدار باشد. برنامه مداخله زودهنگام توسط تیمی از متخصصان شامل روانشناس، گفتار درمان و کار درمان اجرا می شود.


آموزش
ما معتقدیم که همه دانشآموزان با اختلال طیف اتیسم بدون توجه به ویژگیهای جنسیتی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی یا ناتوانیشان، باید ایمن، حمایت شده و آماده یادگیری باشند. همه دانش آموزان دارای اوتیسم افراد منحصر به فردی و سزاوار حمایت های فردی هستند. حمایت ما از آموزش بر اساس ۳ اصل اصلی است: در دسترس بودن، دارای کیفیت مناسب و اجرایی بودن.


توانبخشی
برنامه ریزی مداخله مناسب برای کودک دارای اتیسم گاهی اوقات می تواند چالش برانگیز باشد، اما یک برنامه توانبخشی جامع از طریق ارزیابی اولیه کامل از وضعیت کودک می تواند به خوبی بر این چالش غلبه کند. یک برنامه توانبخشی موفق می تواند کودک اتیستیک را قادر سازد مکانیسم های مقابله ای فردی را بهبود بخشد که به نوبه خود می تواند آنها را به سمت زندگی سوق دهد که از نظر کیفیت با زندگی هر کودک معمولی قابل مقایسه است.
با ما تماس بگیرید
برای شروع آماده اید؟
شماره تلفن خود را بگذارید و ما با شما تماس خواهیم گرفت
[contact-form-7 id="61" title="Newsletter"]